.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ديدار مسئولان گردشگري مازندران با علماي استان

مسئولان اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران با علماي اين استان ديدار كردند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران، اين ديدار با حضور آيت الله جباري نماينده مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه بهشهر، آيت الله معلمي نماينده مازندران در مجلس خبرگان و امام جمعه قائمشهر و آيت الله نظري از علماي برجسته مازندران برگزار شد.

نماينده ولي فقيه در مازندران در اين ديدار گفت: توسعه صنعت گردشگري بر اقتصاد استان تاثير به سزايي دارد.

آيت‌الله نورالله طبرسي با اشاره به نامگذاري امسال به نام سال همت مضاعف و كار مضاعف از سوي مقام معظم رهبري از مسئولان خواست در تحقق اين شعار مهم تلاش كنند.

آيت الله عبدالله نظري با تحسين از عملكرد ستاد تسهيلات استان مازندران گفت: اعضاي اين ستاد در تعطيلات نوروزي با تلاش بي وقفه خود و با از خودگذشتگي براي سفر نوروزي هموطنان به منظور ارائه خدمات برنامه‌ريزي كردند كه اين عمل مقدس شما نوروزبانان بي نظير است.

رحمت عباس‌نژاد مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران مازندران نيز در ادامه با ارائه گزارش عملكرد ستاد تسهيلات سفر اظهار داشت: مازندران از ظرفيت‌هاي گردشگري خوبي برخوردار است و بايد با ايجاد زير‌ساخت‌هاي آن در راستاي گردشگري حرفه‌اي گام برداريم.


*100ميليون ريال اعتبار براي بازسازي قلعه ماكوه در رامسر اختصاص يافت
مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي نوشهر از بازسازي قلعه ماركوه رامسر خبر داد و گفت: در اين پروژه عناصر معماري داخل قلعه و ديواره برج و بارو مرمت و تثبيت مي‌شود و براي بازسازي آن 100ميليون اعتبار اختصاص يافت.
محمد قاسم كفاشي تصريح كرد: قلعه ماركوه از بناهاي با ارزش تاريخي و فرهنگي استان و كشور است و از نظر موقعيت جغرافيايي در جلگه قرار دارد.

وي افزود: بر اساس آخرين پژوهش‌هاي انجام شده قدمت اين قلعه مربوط به نخستين قرون اسلامي و قرن دوم تا قرن هشتم هجري قمري است.

مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي نوشهر درباره مشخصات فيزيكي قلعه ماركو اظهار داشت: اين قلعه از 800متر مربع فضاي داخلي، پنج برجستگي پشتيبان و چند اتاق تشكيل شد كه بر اساس پژوهش‌هاي انجام شده كاربرد اين قلعه نظامي بود.
كفاشي در پايان از صدور مجوز گمانه‌زني و كاوش قلعه ماركو رامسر در آينده نزديك خبر داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.